Road to Ampang

Maghrib, aku dapat call dari Farid bagitahu Cikgu Azhar masuk hospital dan tengah kritikal. Aku mati kutu. Macam mana nak balik Ampang sedangkan aku kat Melaka mmg takde any transport. Aduh. Bagitahu mama nak balik, mama tak bagi sbb baru hari rabu dan kelas pack sgt. Tapi aku nak pergi juga sbb one of cikgu yg cool yg aku ada. Cikgu addmath home tuition yg paling power yg pernah aku ada. Kaki lepak. Bila aku takboleh keluar, lepak kedai mak aku la mana lagi haha. Otak fikir aku drive sorang ke Ampang. Sewa kete. Aku call "dia" cakap nak drive g Ampang sbb cikgu masuk hospital dengan harapan dia ckp "aku nak ikut. biar aku drive" hahahaha. Harapan jadi kenyataan. Dia drive ke Ampang tapi singgah IOI dulu sbb tunggu Farid habis test. So i took a very first selfie of us :p And and and kau lelaki first yg aku kenalkan kat kawan aku. Even bf aku dulu pun aku tak pernah kenalkan haha. Kita pegi mcd dulu sbb dtg bukan masa melawat so tunggu la situ kejap. U had a great conversation dgn Farid even baru jumpa & thats your first time met each other. Ok la tu, kau boleh masuk dgn kawan aku. Pergi melawat, aku masuk dgn Farid berdua sbb wad tak boleh masuk ramai (taktahu nama wad tu wad apa haha). Kami pakai mask, dan masuk bilik which is mmg cikgu je yg ada dlm blik tu. Keadaan cikgu teruk. Sangat teruk. Penuh dgn wire. Aku sampai tak larat nak tgok tapi Farid keep ckp "jangan nangis. dia nampak even tak sedar". Kami keluar. Dua-dua terkedu. Diam seribu bahasa. Lepastu terus balik. Hantar Farid kat UNITEN dan balik Melaka balik sebab malam ada kelas :(


Thankyou, Assalamualaikum ❤.❤

No comments:

Post a Comment

Tiny Hand With Heart